Czwarta edycja kampanii „Pora na pomidora” przeciw otyłości wśród dzieci

Otyłość i nadwaga to problem już nie tylko ludzi dorosłych. Coraz częściej dotyka też dzieci i młodzież. Dlatego w tym roku organizator IV edycji ogólnopolskiej kampanii „Pora na pomidora, czyli jak tu nie kochać polskich warzyw i owoców” działania kieruje przede wszystkim do najmłodszych oraz osób, które odgrywają kluczową rolę w kształtowaniu ich nawyków żywieniowych.Eksperci oraz organizacje zajmujące się kwestiami zdrowia systematycznie donoszą o szybko rosnącej liczbie dzieci i młodzieży z nadmierną masą ciała. Co więcej, otyłość i nadwaga są traktowane jako najpoważniejsze choroby cywilizacyjne naszych czasów. Potwierdzają to m.in. raporty WHO (Światowej Organizacji Zdrowia), UNICEF-u czy Instytutu Żywności i Żywienia w Warszawie (IŻiŻ). Z badań przeprowadzonych przez IŻiŻ w Warszawie wynika, że w grupie 13-latków co czwarty polski uczeń ma problem z otyłością. Bez większego znaczenia jest również płeć dziecka, albowiem w podobny sposób borykają się z tą przypadłością zarówno chłopcy, jak i dziewczynki. Częstymi przyczynami przyrostu masy ciała ponad wytyczone normy są brak wiedzy na temat prawidłowych wielkości porcji posiłków lub niestosowanie się do ogólnych zasad racjonalnego żywienia.

Eko-Uprawy-0008Co zatem robić, aby przeciwdziałać nadwadze i otyłości u najmłodszych? Jednym z rozwiązań
jest zachęcenie dzieci i młodzieży do spożywania na co dzień większej ilości warzyw i owoców.
W tegorocznej edycji organizator kampanii „Pora na pomidora…” działania kieruje m.in. do opiekunów, od których zależy, co i jak często dzieci zjadają. Podczas szkoleń dowiedzą się, jakie znaczenie mają warzywa i owoce w codziennej diecie dzieci i młodzieży, a także poznają sposoby zapobiegania przyczynom oraz skutkom nadwagi i otyłości. – Warzywa i owoce odgrywają kluczową rolę w rozwoju dzieci, dlatego nie możemy zapominać o tych produktach podczas przyrządzania ich codziennych posiłków. Jeżeli chcemy, by nasze dziecko rozwijało się prawidłowo, warto zatroszczyć się o jego właściwą dietę i nauczyć je jedzenia
bez pośpiechu – mówi Alicja Kalińska, dyrektor Centrów Dietetycznych SetPoint, ekspert kampanii „Pora na pomidora…” – Gdy dziecko pozna zasady zdrowego odżywiania we wczesnym dzieciństwie, ma szansę stosować je w dorosłym życiu i na długie lata cieszyć się zdrowiem, pozytywną energią
i szczupłą sylwetką.

Podczas kampanii zaplanowano m.in.:

  • szkolenia dla kadry szkolnej, które poprowadzi dietetyk – specjalista ds. żywienia,
  • warzywno-owocowe warsztaty dla dzieci organizowane we współpracy z wybranymi szkołami i przedszkolami w kilku miastach w Polsce,
  • udział w pikniku Poznaj Dobrą Żywność oraz  akjcach happeningowych w wybranych imprezach plenerowych,
  • konkursy dla rodziców i dzieci na wybranych portalach parentingowych.

Na stronie internetowej kampanii www.poranapomidora.com będzie można zapoznać się z wieloma nowymi informacjami z zakresu żywienia dzieci, m.in. jak rozpoznać niepokojące sygnały wzrostu wagi u najmłodszych, jak zmieniać złe nawyki żywieniowe czy też dlaczego nie powinnyśmy zapominać o warzywach i owocach w codziennej dziecie. Na stronie regularnie pojawiać się będą przykładowe tygodniowe jadłospisy dla dzieci w różnym wieku oraz propozycje ciekawych przepisów z wykorzystaniem owoców i warzyw. Organizatorem działań, sfinansowanych ze środków Funduszu Promocji Owoców i Warzyw, jest Federacja Branżowych Związków Producentów Rolnych.

Więcej informacji na stronie internetowej: www.poranapomidora.com oraz na www.facebook.com/PoranaPomidora

Eko-uprawy.pl © 2024