Dobre prognozy dla żywności ekologicznej w Polsce

Tendencje na rynku zdrowej żywności pokazują, że rynek ten jest niezwykle rozwojowy, na świecie rośnie w szybkim tempie. Obecnie jesteśmy we wstępnej fazie rozwoju rynku żywności ekologicznej, według specjalistów za kilka lat jego wartość w Polsce może przekroczyć kilka mld zł - mówi Renata Łuczyńska-Bogusz, brand manager FPH Paula.

Wśród polskich konsumentów panuje moda na walkę z kilogramami, zdrowy styl życia, aktywny wypoczynek, bycie „fit" czy „light". Tendencja ta przekłada się na wzrost sprzedaży produktów funkcjonalnych - z witaminami i składnikami mineralnymi oraz produktów w pełni naturalnych. Oczywiście, oprócz rosnącej świadomości istnieje wiele czynników wpływających na określone zachowania konsumenckie, np. poziom dochodów, przyzwyczajenia żywieniowe w określonych środowiskach czy grupach wiekowych, które mają istotny wpływ na decyzje zakupowe.
Chociaż ok. 7% polskich konsumentów kupuje żywność ekologiczną, to aż 45% konsumentów deklaruje robienie takich zakupów, kupując w rzeczywistości produkty "eko-podobne". Ponadto, zdecydowana większość deklaruje gotowość do płacenia znacznie wyższych cen za takie produkty.
Wartość polskiego rynku żywności ekologicznej konserwatywnie szacowana jest przez autorów raportu na 50 mln euro. Według nich, poziom ten powinien w najbliższym dziesięcioleciu wzrosnąć dziesięciokrotnie - mówi Renata Łuczyńska-Bogusz.
Firma Paula wypracowała w 2010 r. 45 mln zł przychodów ze sprzedaży. W 2011 r. firma liczy na 17% wzrost przychodów.
Źródło: www.portalspozywczy.pl, Magdalena Brzózka

Eko-uprawy.pl © 2024