Organic Marketing Forum odnotowało wzrost liczby wystawców i zwiedzających

Logo OMF small8. Organic Marketing Forum- Europejska fachowa wystawa produktów organicznych oraz networkingowa konferencja w dniach 17.-19. czerwca 2013 w Warszawie z przyrostem powierzchni wystawienniczej o 30% oraz liczby odwiedzających o 8%; Obawy w związku z negatywnym wpływem strefy wolnego handlu miedzy USA i UE.

„Większe, różnorodne i lepsze” brzmiało podsumowanie tegorocznej edycji OMF w Warszawie. Około 380 odwiedzających z 27 krajów przybyło do polskiej stolicy aby lepiej poznać europejskie rynki produktów organicznych  oraz nawiązać nowe kontakty biznesowe. Organizatorzy odnotowali przyrost liczby gości zwiedzających o 8 %, wystawców o 14% oraz powierzchni wystawienniczej o 30%.
Wzrost liczby uczestników Organic Marketing Forum odzwierciedla zwiększające się zainteresowanie przedsiębiorstw branżą produktów organicznych w Europie Środkowej i Wschodniej - mówi Bernhard Jansen, dyrektor EkoConnect. Przykładem może być Ukraina, gdzie przed 5 laty nie było żadnego producenta żywności organicznej czy tez sklepów z tym asortymentem. W tym roku Forum odwiedziło aż 30 przedstawicieli przedsiębiorstw z tego regionu, aby zaprezentować swoje produkty i znaleźć nowych dostawców.
omf12Także w Polsce oraz krajach bałtyckich odnotowuje się dynamiczny wzrost liczby przedsiębiorców branży o 10%-15% w skali roku. Liczba przetwórców tego sektora w roku 2012 wzrosła do liczby 300.

Obok branży produktów spożywczych także dużym zainteresowaniem cieszył się podczas Forum sektor surowców naturalnych. Tutaj prezentowali się przedstawiciele branży z Ukrainy, Litwy, Słowacji oraz Węgier. Także w Polsce odnotowano w przeciągu ostatnich 5 lat wzrost powierzchni pod ekologiczne uprawy o ponad 100%. Na dzień dzisiejszy mówi się o powierzchnia ok. 660.000 ha.

Wielu uczestników spotkania wyraziło obawy w związku z planowanymi wprowadzeniem strefy wolnego handlu miedzy UE oraz USA: ”Nie chcemy, aby amerykańska zmodyfikowana żywność trafiła na nasze europejskie talerze”- komentowali uczestnicy Forum.

Nowymi elementami programu tegorocznego Forum były także sesje Speed Networkingu, które cieszyły się zainteresowanie uczestników. Kupcy i sprzedawcy mieli okazję w trakcie 2-minutowego spotkania lepiej zapoznać się z profilem potencjalnego partnera:

„Nigdy wcześniej nie nawiązałem tylu nowych kontaktów w tak krótkim czasie” - komentuje Andrej Cretnic z słoweńskiej firmy Mediacor. Około 20 przedsiębiorstw zaprezentowało się w ramach błyskawicznych prezentacji w hali wystawienniczej. Nowością były także specjalne warsztaty dla właścicieli sklepów z ofertą produktów organicznych. Program warsztatu obejmował kwestie doboru sortymentu, marketingu, personelu jak i współpracy z innymi sklepami. Spotkanie było moderowane przez doświadczonych właścicieli sklepów jak Meinrad Schmitt (Terra Naturkost) oraz Georg Kaiser (BioCompany), ale także Karin Lösch z firmy Kommunikationsberatung Klaus Braun.

Nagrodę publiczności na najlepszy produkt wystawy w ramach konkursu „Best of Organic“ otrzymała firma z Ukrainy Organic Original LLC za olej słonecznikowy. Druga nagroda została przyznana Grupie producentów Ekologicznych Dolina Gryki Sp. Z.o.o. a trzecie miejsce zajął duński Hanegal z ofertą ekologicznego snacka.Podczas wieczornego Get-Together w restauracji Lanse w warszawskim centrum okolo 150 uczestnikow kontynuowalo rozmowy biznesowe przy organicznym bufecie. Podczas uroczystej kolacji przyznano nagrody w ramach Organic Point of Sales Award (OPOS) w 4 kategoriach:

omf11Duży sklep z ofertą produktów ekologicznych:
1. miejsce: Smak Natury Sp. Z o.o., ul. KEN 19 lok. I, Warszawa
2. miejsce: Przedsiębiorstwo Konekpol Włodzimierz Okoniewski, ul. Polanka 26, Bydgoszcz
3. miejsce: Vert Barbara Grzybek – Korgol, ul. Zygmunta Miłkowskiego, Kraków

Mały sklep z ofertą produktów ekologicznych:
1. miejsce: EKO-KRAINA Michał Goławski, ul. Turecka 1, Warszawa
2. miejsce:  Smaczneko Małgorzata Bielicka, ul. Literacka 45, Poznań
3. miejsce: Organic Farma Zdrowia Plaza, ul. Drużbickiego, Poznań

Supermarket z ofertą produktów ekologicznych:
1. miejsce: K&M Delikatesy, ul. Wspólna 24, Warszawa
2. miejsce:  Piotr I Paweł, Plac Szwedzki 3, Raszyn Janki
3. miejsce: Frisco.PL Sp o.o., ul. Omulewska 27, Warszawa

Sieć sklepów z ofertą produktów ekologicznych:
1. miejsce Organic Farma Zdrowia, ul. Głubczycka 11/1, Warszawa
2. miejsce  Żółty Cesarz, ul. Juliana Bruna 34, Warszawa

Podczas trzeciego dnia spotkania zorganizowane zostały 2 wycieczki  do sklepów z ofertą produktów ekologicznych jak i producentów rolnych.

EkoConnect- Międzynarodowe Centrum Rolnictwa Ekologicznego Środkowej i Wschodniej Europy jest od 8 lat organizatorem OMF. Forum przygotowane jest we współpracy z międzynarodowymi Targami BioFach w Norymberdze. Partnerami targów są także Stowarzyszenie Ekoland, Centrum Doradztwa Rolniczego, ORA jak i Polska Ekologia. Wydarzenie objęte jest patronatem Ministerstwa Rolnictwa i Rozwoju Wsi jak i europejskiej grupy IFOAM:

Eko-uprawy.pl © 2024